Zobacz także
Twórz społeczność Fundacji razem z nami! Jesteśmy dostępni na Facebooku - tam również zapraszamy do kontaktu.
Odwiedź nas na Facebooku!
Siłą mediów społecznościowych jest ich błyskawiczność, ale również forma komunikacji - łączenie masowości z prywatną przestrzenią. Wobec takich silnych argumentów, jakimi określane są Social Media stworzenie kampanii społecznej w Internecie było dla nas tylko kwestią czasu. Natomiast okres pandemii COVID-19 nie sprzyjał tradycyjnej formie promocji i reklamy, więc dbając o bezpieczeństwo nas wszystkich oraz podchodząc do tematu ekologicznie - zrodził się pomysł, aby kampania "Życzliwość jest wszystkim" objęła tylko i wyłącznie platformę Facebook.
O sile kampanii.
Życzliwość jest czymś więcej niż bycie miłym, jest ona zbiorem różnych drobnych gestów, uprzejmości lub niewymuszonej grzeczności. To wymienianie ciepłych spojrzeń, dobre słowo, a nawet dobry uczynek, to także traktowanie innych tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani.
Na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia mamy tylko chwilę, dlatego pamiętajmy, że "Proszę" to także życzliwość. Okazywanie szacunku innym lub pokazywanie dobrych manier są podstawą dobrej relacji. Dbajmy nie tylko o własny komfort, prowokujmy siebie do myślenia w innych kategoriach niż zazwyczaj i zwracajmy uwagę na osoby, które nie są w stanie o ten komfort same zadbać. Nie bójmy się nieść pomocy, gdy ktoś nas o to prosi.
Kampania społeczna realizowana jest w ramach projektu Życzliwość to MY mającego na celu przeciwdziałanie negatywnym skutkom pandemii w oparciu o budowę pozytywnych relacji międzyludzkich finansowanego ze środków PFRON - Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych pozostających w dyspozycji Samorządu Województwa Śląskiego.
Proszę, jako uprzejmość.
Kampania społeczna powstała we współpracy Fundacji "Kocham Swoje Życie" ze Stowarzyszeniem Pomocy Niepełnosprawnym "Skarbek" w Mysłowicach - połączyły nas nie tylko cele statutowe, które obejmowały działania na rzecz osób niepełnosprawnych, ale również przekaz, który wspólnie chcieliśmy nieść w świat.
Zwrócenie uwagi na kategorię życzliwości jako podstawy otwartego społeczeństwa było jednym z elementów naszej układanki, drugim równie ważnym aspektem było szersze przedstawienie sytuacji osób niepełnosprawnych, które przebywały na kwarantannie społecznej na długo przed restrykcjami związanymi z obecną sytuacją na świecie.
To dla nich powstała kampania "Życzliwość jest wszystkim", aby przypomnieć, jak ważne jest dbanie o siebie nawzajem oraz jak dużo potrafi zdziałać dobre słowo. Wykorzystanie w plakatach trzech magicznych słów na które składają się: "Dziękuję", "Przepraszam" i "Proszę" - jest triadą, którą warto zapamiętać i używać w relacjach z drugą osobą. Zwłaszcza, że niska świadomość społeczna na temat problemów z jakimi zmagają się osoby z różnymi niepełnosprawnościami skutkuje brakiem zrozumienia i empatii - życzliwości, o której tak często mówimy ostatnim czasem.
Skąd ta nasza życzliwość?
Kampania społeczna w Internecie?
Internet jest nie tylko szerokim i doskonałym kanałem dystrybucji wszelkich treści, ale również służy jako nowoczesna forma komunikacji z otoczeniem. Przykłady potwierdzające można mnożyć, ponieważ jak zapewne każdy z Was zauważył, coraz częściej sięgamy po cyfrowe wersje przeróżnych mediów niż ich analogowe odpowiedniki.
Media społecznościowe wiodą prym w tej formie komunikacji i nie bez powodów zostały uznane za medium informacyjne czy kanały, które te informacje przekazują. Każdy kto posiada konto na Facebooku, Instagramie bądź Twitterze - doskonale wie, że każda z tych platform śledzi na bieżąco aktualne trendy, podaje najświeższe wiadomości i staje się również narzędziem, dzięki któremu możemy sprawdzać opinie na temat naszych ulubionych lokali, placówek i innych tego typu firm/organizacji.
Edukujemy i wspieramy działania społeczne.
fundacja@roznosprawni.pl+48 883 913 121
Menu
O nas
Social media
Fundacja Różnosprawni 2023